Vai, fetiță prostuță, de câte ori te rătăcești pe propriile drumuri?

Am intreabat-o  ce vrea. Nu mi-a raspuns.

Am intrebat-o de ce nu spune nimic. Iarasi liniste.

Obosise sa tot astepte. Citeai in privirea ei ca este extenuata si complet pierduta. Cauta cu mainile tremurande ceva de care sa se prinda; avea nevoie cumplita de sentimentul de apartenenta. Nu o satisfacea, dar avea un anume sentiment, indiferent care. Era flamanda de trairi si raul pandea la fiecare colt. De frica, de spaima nebuna si teroare a sarit in primele brate. Nu a mai avut rabdare sa lupte singura, sa fie asa cum isi dorea. S-a abandonat in cearsafuri mototolite de vreme, de dezamagiri si neimpliniri. S-a abandonat intre pereti reci unde lumina nu mai pierea. Cauta o barca pe care sa pluteasca; nu s-a gandit si la vasle. A vrut doar sa pluteasca, fara o directie.

Ii era suficient sa se simta vie. Pentru moment. Dar eu o cunosc. O sa inceapa sa vrea altceva. O sa se simta sufocata si neprotejata. Este o lasa, o sa fuga cu prima ocazie de o sa ramana doar praful in spate. Avea ambitii si planuri, totul era pus la punct. Pana si-a bagat picioarele in tot si a lasat viata la voia intamplarii. Imi spunea :,,e mai bine asa, mai putine taieturi, draga mea”. Era atat de convingatoare incat m-a pacalit. Am lasat-o sa faca ce vrea. I-am dat drumul. Nu m-am mai interesat de ce face, cum este, daca mai este.

Doar ca acum imi este dor de ea si nu o gasesc. O strig, o caut; e un gol imens in partea stanga. Rataceste muribunda printre vise cenusii si-si plange slabiciunea. Parca o si vad. Sta pe stanca, in negru, si flutura niste praf de stele. Oh, copil naiv! De cate ori sa te caut?!

Vai, fetiță prostuță, de câte ori te rătăcești pe propriile drumuri?

Eu nu te mai pot salva. Ai facut raul suprem; acum trebuie sa suporti consecintele. Maturizeaza-te. Te vei obisnui cu cearsafurile aspre.

large (1)

 

Leave a Reply

